Złoty Róg, Mateusz Wilhelm, 11.09.2020 r. o 14:52
Złoty Róg v1.0
Seria wydawnicza: ZłotyRóg - poradniki

Artykuł został oznaczony jako Artykuł na Medal.
Witajcie!

Dawno nie dane mi było pisać tutaj, ale spróbuje. Po powrocie do Sarmacji postanowiłem zająć się czymś bardziej konstruktywnym, po przeprowadzeniu pewnych analiz społecznych postanowiłem, z ramienia Królestwa Teutonii oraz przy pomocy osób z Teutonii, stworzyć mini-gierkę. Owa gra w założeniu od początku miała skupiać się na produkowaniu, transporcie i handlu surowcami, które się wydobędzie. Jak każdy plan, tak i ten po wykonaniu z lekka się zmienił. Zamiast mini gierki powstał mini system gospodarczy.

Aktualnie prace nad główną częścią systemu dobiegły końca, niemal dwa tygodnie pisania, grubo ponad 3000 linii kodu, kilkanaście klas, kilkanaście tabel w bazie danych i oto jest szumnie nazwany system gospodarczy ;) - chodź wolę po prostu nazwę ZłotyRóg. Sama "gra" opiera się na wydobywaniu, transporcie, przetwarzaniu i handlu surowcami - przynajmniej na chwilę obecną. System został tak napisany i zaprojektowany by dowolnie móc go kreować, zaś dodanie nowych modułów jest przyjemnie proste dzięki mnogości klas i funkcji już gotowych. Podjąłem decyzję, że system będzie oddany do użytku już w aktualnym jego stanie, a żeby nie nudził się zbyt szybko przygotowałem kilka update'ów, które będą publikowane co ok. miesiąc i będą wprowadzać jakieś ulepszenia tj. nowe moduły, nowe surowce, nowe przedmioty, nowe możliwości transportu lub rozbudowy, nowe budynki. System nie jest doskonały, jeszcze trochę czasu minie zanim dopracujemy go pod względem graficznym i tekstowym.

Jeżeli wszystko dalej będzie iść zgodnie z planem w poniedziałek ruszają testy oraz projektowanie zależności (bilansowanie, czyli ile czego zużyć by coś innego wyprodukować. Sam system operuje na wirtualnie-wirtualnej walucie $, która jednak będzie miała przełożenie na liberta poprzez mechanizm kursowy, aktualizowany codziennie. Będzie więc możliwość wpłacenia do systemu pieniędzy jak i wypłacenia z systemu zarobionych środków. Projektując system wziąłem sobie za cel jednoosobowość rozgrywki (przynajmniej na ten moment). Handel odbywa się pomiędzy graczem, a systemem, w dalszych wersjach zostanie wprowadzona giełda, tak aby gracze mogli handlować także pomiędzy sobą.

Na chwile obecną nie zdradzę linku do systemu, ani konkretniejszych szczegółów - to będzie taka niespodzianka. Do czasu premiery postanowiłem przygotować kilka artykułów opisujących pewne mechanizmy, tak aby w czasie gry część z nich nie były dla Was zbyt skomplikowane.


K19MnJLB.png
Taki oto ekran witać będzie wszystkich, niezależnie od tego czy już są zarejestrowani w systemie czy jeszcze nie. Po kliknięciu w ikone na dole strony przeniesiemy się do dobrze znanej tutaj wszystkim strony.

1fQ9W7TB.png

Natomiast później pojawi się rejestracja (dla niezarejestrowanych w systemie)

FSO6B88G.png
Pomimo tego, że miejsca wydobycia konkretnych surowców są z góry zaplanowane przez nas, to postanowiliśmy, iż ich wam nie pokażemy :) W trakcie rozgrywki będzie można zmieniać lokalizację swojej posiadłości, Od tego gdzie jest zlokalizowana Twoja posiadłość będzie zależało to ile czasu będą transportować sie materiały oraz ile ten transport będzie kosztował.

Bk5ygg61.png
W grze operujemy nazwami posiadłości - raczej nie spotkacie się z imionami i nazwiskami z systemu KS - no chyba, że w rankingu posiadłości ;)

c19C6U8F.png
A gdy wszystko przejdziemy pomyślnie, ukaże nam się strona główna systemu, nagłówek jak wyżej. Początkowo startujemy z określoną ilością materiałów (0 wszystkiego poza narzędziami). Rozwijać w grze można właściwie wszystko, od pojemności magazynu po budynki czy maksymalny możliwy poziom zdrowia.

Na teraz to tyle. Możliwe, że następny artykuł już niebawem. Zdecydowanie następne artykuły pisane będę przez kogoś innego - mi łatwiej sklecić 3000 linijek kodu niż kilka sensownych zdań (to się niestety nie zmieniło)


956OM4uL.png
Serduszka
14 283,00 lt
Ten artykuł lubią: Joahim von Ribertrop von Sarm, Akafon von Sarm, Severin von Verwaltung, ramael, Cillian Saerucaeg, Joanna Izabela, Aleksander Damian von Thorn-Chojnacki, Ola Marcjan-Chojnacka, Michał Franciszek Lubomirski-Lisewicz, Adrianna Raina Alatristé, Andrzej Fryderyk, Alfred Fabian von Hohenburg Tehen-Dżek, Eugeniusz Maat, Prokrustes, Orjon von Thorn-Surma, Piotr Jankowski, Adam Jerzy Piastowski, Heinz-Werner Grüner, Ludwik Tomović, Laurẽt Gedeon I, Brunon Krasnodębski, Grzegorz Tomasz Jakub Czartoryski, Michał Jerzy Potocki, BetelRigSun (Karol von Sarm), Eugenia von Sarm.
Komentarze
Joahim von Ribertrop von Sarm
Super pomysł!
Odpowiedz Permalink
Akafon von Sarm
super a jak zagrać?
Odpowiedz Permalink
Mateusz Wilhelm
jeżeli testy będą szły sprawnie, a real nie będzie dociskał to do koronacji @anglov się wyrobimy :D @CarmenLaurent :D
Odpowiedz Permalink
Joanna Izabela
@mtk Znaczy w 2 dni po koronacji się wyrobimy ;D
Odpowiedz Permalink
Mateusz Wilhelm
No tak... nie inaczej
Odpowiedz Permalink
Aleksander Damian von Thorn-Chojnacki
Gratuluję pomysłu.
Odpowiedz Permalink
Michał Franciszek Lubomirski-Lisewicz
Gratuluję pomysłu i chęci. :)

Życzę powodzenia
Odpowiedz Permalink
Prokrustes
Czekamy na otwarcie systemu i pomysły jak go zintegrować informacyjnie z DSG :) (status, osiągnięcia, rankingi itp.)
Odpowiedz Permalink
ramael
Nie mogę wyjść z podziwu. Jak WKW udaje się mknąć z tak zawrotną prędkością? (:
Odpowiedz Permalink
BetelRigSun (Karol von Sarm)
Vivat!
Odpowiedz Permalink
Adam Jerzy Piastowski
Awesome!
Odpowiedz Permalink
Akafon von Sarm
Dziki za kom3ntarz
Odpowiedz Permalink
Michał Jerzy Potocki
Świetny system. Z zaciekawieniem przyglądam się zamieszczonym obrazkom i tekstowi.
Odpowiedz Permalink
Mateusz Wilhelm
:)
Odpowiedz Permalink

Musisz się zalogować, by móc dodawać komentarze.