Team Sarmatia zaprasza do gry
Seria wydawnicza: Team Sarmatia

Po szybkich uzgodnieniach, otwarliśmy dzisiaj zapisy do pierwszego meczu drużynowego Team Sarmatia - sarmackiej reprezentacji szachowej. Naszym przeciwnikiem jest ekipa SzachyPolska. Ponieważ spamuję tym info gdzie się da, to w tym miejscu zbieram wszystkie najważniejsze info nt. tego, jak się zapisać i jak się to odbywa.

Przede wszystkim - link do zapisania się:
https://www.chess.com/club/matches/1126228

Aby dołączyć do meczu, trzeba mieć konto na chess.com. Tempo wynosi 3 dni na ruch. Zawodnicy są uszeregowani na liście wg rankingu chess.com, który jest obliczany na podstawie rozegranych partii, czyli najsilniejszy z jednego klubu gra z najsilniejszym z drugiego. Każda para rozgrywa po dwie partie, więc każdy gracz gra jedną białymi i jedną czarnymi.
Jest 8 miejsc do zapisania się i gdy wszystkie zostaną wypełnione, mecz automatycznie wystartuje. Jeśli nie, to wystartuje po tygodniu od startu zapisów, czyli 27 maja. Wtedy zaczyna się odliczanie dla białego do wykonania ruchu. Wszystkie swoje partie korespondencyjne, jakie są w toku, można sprawdzić tutaj:
sI0759rJ.png

Po wejściu w konkretną partię otwiera się widok szachownicy, a po prawej dotychczas wykonane ruchy.

iRYOVJkW.png

Można tu czatować z przeciwnikiem, w Informacjach sprawdzić, jak wynik partii wpłynie na nasz ranking, a Notatki, które zapisujemy, są oczywiście niewidoczne dla przeciwnika.

W dolnym menu najważniejszy jest przycisk analizy.
gxOP0502.png

Po kliknięciu go przechodzimy do szachownicy do analizy. Możemy tam wykonywać ruchy swoje i przeciwnika, żeby sprawdzić możliwe ruchy. Przydatna rzecz, jeśli nie jesteśmy pewni swojej wyobraźni "przestrzennej". I jeszcze jedna rzecz, przydatna w pierwszych ruchach:

Oz8FBeyT.png

Tutaj komputer pokazuje na początku, wg jakiego debiutu gramy. Jeśli gramy partię czarnymi, to warto wtedy tam zajrzeć, bo można ze statystyk podejrzeć, jaki jest najczęściej wybierany następny ruch. Chess.com bez dodatkowych opłat podaje ruchy zebrane z "partii mistrzów", do 4. albo 5. posunięcia. Obok proponowanych ruchów pokazuje się, jak statystycznie kończyły się partie, które rozpoczynały się takimi ruchami, tzn. jak często wygrywały białe/czarne. Jednocześnie, mając nazwę debiutu, można poszukać info na jego temat w sieci.

Jeśli chodzi o sam debiut, czyli pierwsze posunięcia, to parę wskazówek dla początkujących:
-najbardziej uniwersalnym posunięciem dla białych w pierwszym ruchu jest e4. Czarne odpowiadają często e5, a wtedy dobrym pomysłem jest skoczek na f3:
o8qbcz1P.png

Tutaj omówione ogólne zasady gry na początku partii:
https://www.youtube.com/watch?v=8LT50MXILCE&t=1s

A tutaj, jeśli ktoś ma dodatkowe pół godziny, omówiona partia włoska - bardzo częsty i "bezpieczny" debiut, w którym stawia się na rozwijanie figur i z którego można przejść do wielu kombinacji:
https://www.youtube.com/watch?v=bCWKFWfqBAU

Podczas pierwszego meczu tak jak podczas pierwszych turniejów sarmackich - najważniejsze jest, żebyśmy uniknęli time-outów, czyli przegranych na czas.
Powodzenia wszystkim :)
Dotacje
500,00 lt
Dotychczasowi donatorzy: ramael.
Serduszka
5 326,00 lt
Ten artykuł lubią: Guedes de Lima, Grzegorz Tomasz Jakub Czartoryski, Eugeniusz Maat, Joahim von Ribertrop von Sarm, Artur Jarowit, ramael, Felix Polon von Sarm, Albert Jan Maat von Hippogriff, BetelRigSun (Karol von Sarm).
Komentarze
Joahim von Ribertrop von Sarm
Polecam. Potrzeba nam ludzi.
Odpowiedz Permalink
BetelRigSun (Karol von Sarm)
Przykro mi, ale jestem Super Adminem w klubie SzachyPolska
Odpowiedz Permalink
ramael
Chyba czas się nauczyć gry w szachy. :x
Odpowiedz Permalink
Alfred Fabian von Hohenburg Tehen-Dżek
@Ramael podstaw mogę nauczyć, co do strategii, to już trzeba gadać z Santim :D
Odpowiedz Permalink
ramael
@AFvTD Kiedy zaczynamy korepetycje? :D
Odpowiedz Permalink
BetelRigSun (Karol von Sarm)
Ja mam 4, ale zremisowałem z 2 :)
Odpowiedz Permalink
Alfred Fabian von Hohenburg Tehen-Dżek
@Ramael Jak najszybciej! :D Znaczy się w najbliższym wolnym terminie.
Odpowiedz Permalink

Musisz się zalogować, by móc dodawać komentarze.