Zobacz interaktywną mapę

KSZPrasa sarmacka
Aktualizacja o pełnych kwadransach

Artykuły nie reprezentują oficjalnego stanowiska Księstwa Sarmacji.

Agencje :: Redakcja :: RSS :: RSS z SzU
Archiwum :: Archiwum Parku :: Archiwum SzU
Przeszukaj archiwa Bramy, Parku i SzU

Website monitoring Creative Commons License

Park Stołeczny
Który podatek ?

Korona nie ponosi odpowiedzialności za treść materiałów opublikowanych w ramach Parku stołecznego. Opublikuj swój wpis lub film z YouTube.

21 września 2008 r., 17:25 — por. Dariusz hr. Makowski

W Izbie Poselskiej znajdują się dwa projekty podatków opartych na pomysłach bnt. Yaraeha z poprzedniej kadencji rządowej. Głosowany jest już podatek dochodowy z poprawkami hr. Koniasa. Podatek od przychodów finansowych autorstwa Yaraeha-Kedara czeka w poczekalni na głosowanie.

Przedstawię podobieństwa i różnice charakteryzujące obydwa te podatki, nim jednak to uczynię pragnę zwrócić uwagę po co wprowadzamy podatki do naszego systemu społeczno-gospodarczego.

Wiem, że to truizm ale przypomnę Państwo po to nakłada daninę na swoje społeczeństwo by pokryć swe wydatki. Na co wydatki i jaki ich sens to juz inna sprawa.

W naszym Księstwie wydatki państwa to przede wszystkim wynagrodzenia urzędników i różnego rodzaju dotacje, nagrody dla różnych podmiotów. Wielkość tych wydatków średnio miesięcznie jest następująca: na wynagrodzenia wydajemy ok. 700 lt a na dotacje i inne nagrody średnio ok. 100 lt.

Z podatków, które funkcjonują już w Księstwie (od rejestracji firmy, czy za rejestrację działek) średnio miesięcznie wpływa ok. 10 lt (sic!). Na przykład w lipcu 20 lt, w sierpniu 5 lt a we wrześniu do tej pory 0 lt.

Reasumując po stronie przychodowej w budżecie Księstwa mamy średnio miesięcznie ok. 10 lt a po stronie wydatków ok. 950 lt. Średni deficyt miesięczny wynosi ok. 940 lt. Rząd widząc skalę tego deficytu dlatego zgłosił podatek od przychodów finansowych w wysokości 6% od wszystkich mieszkańców. W skali roku taki podatek pozwoli nam domknąć ten deficyt i może nawet wypracować nadwyżkę budżetową.

Powracając jednak do porównania obydwu podatków to:


Podatek dochodowy

Podatek od przychodów finansowych

Autor:

Yaraeh-Kwazi

Yaraeh-Kedar

Podmioty opodatkowane

Przedsiębiorcy syriuszowi

Wszyscy mieszkańcy KS

Stawka podatku

6%

6%

Okres naliczania

Miesięcznie

Miesięcznie

Sposób obliczania

% dochodu jako różnicy stanu kont

% dochodu jako różnicy stanu kont

Rozliczanie straty

Do 3 miesięcy i pod warunkami dłużej

Tylko kolejny jeden miesiąc

Kwota zwolniona od podatku

Nie ma

20 lt

Symulacja poboru podatku



Max

300 lt

1700 lt

Min

30 – 0 lt (gdy nie działa Syriusz)

300 lt

Średnia

50 lt

800 lt

Pokrycie średnie deficytu budżetowego

5%

85%

Z tego porównania widać, że podstawowe różnice między tymi podatkami to:

  • zakres opodatkowania - przedsiębiorcy syriuszowi a wszyscy mieszkańcy,
  • sposób rozliczania strat - wiele miesięcy a jeden tylko miesiąc,
  • stopień pokrycia deficytu budżetowego - 5% a 85%

Zakres opodatkowania to największa różnica mająca swe implikacje w sensie istnienia tego podatku.

Stawiam pytanie autorom podatku dochodowego po co wprowadzać do naszego systemu skomplikowany w sferze obliczeń podatek (rozliczanie tylko przedsiębiorców syriuszowych od przychodów ich firm, rozliczanie straty danej firmy) skoro będzie on pokrywał tylko ok. 5% deficytu ?

Przez większy okres czasu i tak nie będzie generował dla budżetu Korony żadnego dochodu bo a.s.g. Syriusz po prostu nie działa!

Dlaczego podatek od przychodów finansowych jest zasadny?

Odpowiedź jest prosta. Z działalności Rządu Księstwa korzystają wszyscy mieszkańcy a nie tylko przedsiębiorcy syriuszowi. Mało zarabiający mieszkańcy są zwolnieni z tego obciążenia na rzecz Korony. Większość deficytu ma szansę być pokryta z tego źródła.

Podatek od przychodów finansowych jest powszechny i chroni przed swym obciążeniem grupę najmniej zarabiających mieszkańców Księstwa.

Apeluję do Posłów i Senatorów Sejmu Księstwa o odrzucenie podatku dochodowego i uchwalenie podatku od przychodów finansowych jako bardziej sensownego.

Informacje o artykule

Artykuł oceniło 0 czytelników. Średnia nota: 0
Artykuł czytano 154 razy.

Komentarze

2008-09-21 17:40 - autor: Yaraeh Alejandro bnt Kami-Chojnacki-Euskadi
Prześwietny uprawia najwyższej próby erystykę, odwołując się do vox populi, zapomina iż chce zaatakować swoim podatkiem wszystkich mieszkańców, a nie tylko tych, którzy zarabiają w sferze syriuszowej. Nie da się stworzyć jednolitego podatku dla wszystkich, ponieważ różny sposób zarabiania wymusza różny sposób opodatkowania. Gdyby nie fakt, że w chwili obecnej w kwestii reformowania gospodarki na przód pre prześwietny, już dawno bym zgłosił wiele projektów, mojego autorstwa. Jednakże wolę oddać prześwietnemu pole do popisu.

2008-09-21 17:57 - autor: por. Dariusz hr. Makowski
Dziękuję Baronetowi za komentarz. Jednakże każdą wypowiedź można podciagnąć pod erystykę, pańską również.
Uważam, że Sarmaci są świadomi swych praw jak i obowiazków i zdają sobie sprawę z tego, że prędzej czy później dojdzie do opodatkowania ich zarobków z różnych źródeł, tak by Księstwo mogło się finansowo utrzymać nie tylko z dodrukowywania pieniędzy.

2008-09-21 18:55 - autor: Krzysztof hr. Konias
W zasadzie powinienem sprostować dwie informacje z tabeli na temat projektu, który IP obecnie przegłosowuje ("Yaraeh-Kwazi"):

Okres naliczania: zmienny i ruchomy (domyślnie 1 miesiąc kalendarzowy)
Rozliczanie straty: w nieskończoność (w pewnych warunkach do 3 miesięcy)

Poza tym Kedar przemilczał fakt, że projekt obecnie głosowany przyniesie Skarbowi Korony jednorazowy dochód w wysokości ok. 20 000 lt w momencie wejścia w życie, co pokryje kilka deficytów miesięcznych w przód, w 100%.

2008-09-21 18:56 - autor: Yaraeh Alejandro bnt Kami-Chojnacki-Euskadi
Prześwietny Panie - nie można uzależniać dochodów budżetu od tylko jednego źródła - dywersyfikacja źródeł dochodów, to jest kluczyk do sukcesu. Bo kluczem, jest obrót pieniądzem - aby był jak największy.

2008-09-21 19:04 - autor: Krzysztof hr. Konias
Muszę dodać, że średnia wpływu z podatku = 50 lt jest wyssana z palca. Podatek tej wysokości zapłaciłby sam Janek Godowski. Dochody będą oczywiście większe. I trudno przewidzieć jakie, do póki nie zobaczymy działającego Syriusza II.

Ponadto faktem jest, że jak chcemy ustabilizować budżet to na tym jednym podatku nie może się skończyć.

2008-09-21 19:27 - autor: Dariusz hr. Makowski
@Yaraeh - Panie Baronecie w KS juz funkcjonuje parę podatków jak od wynagrodzeń czy rejestracji firm. Niestety sa one zwiazane scisle z działaniem Syriusza. Jest i podatek od gruntów jak Baronet wie ale przychody od niego sa nikłe - ostatnio żadne i raczej zwiazane z domenami.
By faktycznie dywersyfikować przychody Korony muszą one być oparte nie tylko na działaniu Syriusza, którego obecnie po prostu nie ma.
No i poza tym podatek powinien byc powszechny by nie tylko jedna grupa mieszkańców była obciażona jego dokuczliwością.

2008-09-21 19:45 - autor: Dariusz hr. Makowski
@Kwazi - moje wyliczenia nie opieram na braku danych tylko z wyliczeń na rzeczywistych danych. Kwazi czy wiesz ilu ostatnio przedsiębiorców było aktywnych w Syriuszu nim padł? Może podałbyś wyliczenia podatku od dochodów dla przykładowych miesięcy z uwzględnieniem tego sposobu wyliczania straty ?
No i jak potwierdzasz podatek bedzie naliczany jak Syriusz będzie działał :D
Co do jednorazowej wielkości pobrania podatku to wiesz Kwazi ile wyniesie on w przypadku podatku od przychodów finansowych. Dla ułatwienia podam , że minimum dwa razy więcej niż w przypadku podatku dochodowego.

2008-09-21 19:57 - autor: Krzysztof hr. Konias
Zgadzam się, że pobranie podatku od wszystkich osób w takim trybie jak zakłada mój projekt przyniosłoby dochód dla Skarbu Korony w wysokości ok 40 000 lt (czyli 2x więcej, niż można zakładać przy moim projekcie), tyle że obecny projekt rządowy NIE wprowadza takiego trybu, wiec dochód początkowy wyniesie okrągłe ZERO.

Po drugie - ja oszacowania dokonałem na podstawie dochodów urzędników państwowych którzy mają przedsiębiorstwa oraz dochodów największych koncernów. Resztę pominąłem jako nieistotne lub niepewne. Liczenie co do liberta na podstawie przeszłości jest pozbawione sensu, bo mamy teraz inną liczbę mieszkańców oraz inny system.

2008-09-21 20:14 - autor: Dariusz hr. Makowski
@Kwazi - polecam jeszcze raz przeczytac analogiczny Art. 8 ust. 3 w p. od p.f.

2008-09-22 02:29 - autor: Krzysztof hr. Konias
Poproszę więc Dr Kedara o interpretacje przepisów z rządowego projektu:

Art. 3. [Stawka podatku]
1. Podmioty objęte podatkiem płacą podatek w wysokości 6% różnicy stanu kont bankowych, należących do podmiotu zobowiązanego do zapłaty podatku, z pierwszego dnia miesiąca rozliczeniowego oraz ostatniego dnia miesiąca rozliczeniowego.

Art. 8. [Przepisy końcowe]
3. Pierwsze naliczenie podatku od przychodów finansowych następuje od aktualnego stanu kont bankowych na koniec miesiąca, w którym ustawa weszła w życie.

I przypominam, że nie ważne co poeta miał na myśli, ważne co poeta napisał.

2008-09-22 23:35 - autor: Dariusz hr. Makowski
No cóż drogi Hrabio dla mnie to oczywista oczywistość ale masz rację, że dla niektórych zrozumienie jest problemem. Zgłoszę stosowne autopoprawki by i inni mogli zrozumieć :P

Dodaj swój komentarz:


Chcę wiedzieć o nowych komentarzach

Opcje archiwum

Użyteczne odsyłacze i wyszukiwarki