Księstwo Sarmacji należy do Organizacji Polskich Mikronacji

Zobacz interaktywną mapę

ręceprecz odtybetu

KSZPrasa sarmacka
Aktualizacja o pełnych kwadransach

Artykuły nie reprezentują oficjalnego stanowiska Księstwa Sarmacji.

Agencje :: Redakcja :: RSS :: RSS z SzU
Archiwum :: Archiwum Parku :: Archiwum SzU
Przeszukaj archiwa Bramy, Parku i SzU

Website monitoring Creative Commons License

Park Stołeczny
Poradnik dla młodych szlachciców

Korona nie ponosi odpowiedzialności za treść materiałów opublikowanych w ramach Parku stołecznego. Opublikuj swój wpis lub film z YouTube.

01 lipca 2008 r., 08:37 — Robert Janusz von Thorn-Czekański

Wielu z Was otrzymując wymarzony sarmacki tytuł szlachecki zastanawiało się zapewne jak się zachowywać by go nie utracić. Sztuka to trudna - nie ulega to wątpliwościom. Rzadko kiedy jesteśmy w stanie przewidzieć konsekwencje naszego zachowania, ale baczny obserwator wyłowi z natłoku zdarzeń symptomy zachowania właściwego. Mimo to postanowiłem, wiedziony ulotną chwilą natchnienia, napisać dla Was ten poradnik - "O tym jak być godnymi sarmackiego szlachectwa".

Nie owijając w bawełnę przejdziemy do rzeczy.

1. Aby nie stracić swego tytułu musicie pamiętać o jednym, i to jest niezwykle ważne, nie wolno Wam używać słów takich jak:

  • schlać się (szczególnie w połączeniu z czynnością wyjazdu - np. "schlali się i pojechali");
  • import i kontener (szczególnie kierowanych do diuka Kościńskiego - np. "No cóż. Z importem jest tak, że nigdy nie wiadomo co w kontenerze jedzie...");

2. Bardzo ważne jest byście pozostawali możliwie w jak największym stopniu nieaktywni - nie rozpoczynajcie żadnych ważnych inicjatyw, nie silcie się na staranność, i Broń Boże, nie róbcie nic, z czego przyjdzie się Wam cieszyć. Kluczem do sukcesu w Sarmacji jest udawanie działania i ogólnie radosna bezczynność.

Te dwie bardzo ważne rady powinny Was uchronić od odebrania, czy zawieszenia, Waszych tytułów szlacheckich. Nie macie się także co martwić. Książę i trybunał ds. szlachty nie zabiera tytułów zbyt często. Oto garść zachowań, za które nie grozi Wam odebranie ani zawieszenie tytułu:

  • możecie z pełną swobodą kierować pod adresem zasiadającego na tronie Regenta (często zasiada) słowa "Wal się na ryja szujo!", jeśli jesteście już diukiem to tym bardziej Wam wolno, nie ręczę za bezkarność w przypadku niższych tytułów;
  • możecie z radością i przyjemnością zakładać nowe kraje, które wchodzą w konflikty z większymi od siebie - np. Gnomia, Morvan itp., jednak także podobnie jak wyżej nie gwarantuję bezkarności jeśli nie jesteście wirtualnym synem Księcia;
  • możecie, niczym Radio Maryja, opowiadać o Sarmacji rzeczy niestworzone, szkalować ją, obrażać, pomawiać na forach mikronacyjnych oraz OPM;
  • możecie wreszcie udawać lojalnego poddanego Księcia i działać w kraju innym, tam być np. królową.

Za to wszystko nic Wam nie grozi. Pamiętajcie jednak o tym co napisałem na wstępie. Są bowiem w Sarmacji słowa zakazane, słowa tabu. Aha. I niech nigdy w życiu nie przyjdzie Wam do głowy powiedzieć, że Książę jest człowiekiem i może się pomylić. Nie jest i nie może. Kropka i basta. "Koniec" - cytując naszego umiłowanego Księcia.

Ufam, iż ten krótki poradnik uchroni rzeszę sarmackiej szlachty i arystokracji od działań, które zaowocują pełną sprawiedliwości i zachowania wszelkich form poprawności decyzją o odebraniu czy zawieszeniu tytułu szlacheckiego. Bo musicie pamiętać o jednym - dla Sarmacji warto pracować, a władca zawsze doceni Waszą pracę i postawę! A tym czasem ja pakuję zbiory Galerii von Thorn do kontenera i importuje je z Sarmacji na okres najbliższych trzech miesięcy. Siebie zresztą także.

Informacje o artykule

Artykuł oceniło 5 czytelników. Średnia nota: 4.2
Artykuł czytano 180 razy.

Komentarze

2008-07-01 09:51 - autor: Aaron bnt von Lichtenstein-Rozman
"Wielu z Was otrzymując wymarzony sarmacki tytuł szlachecki zastanawiało się zapewne jak się zachowywać by go nie utracić. Sztuka to trudna - nie ulega to wątpliwościom."
Ilega i to sporym. Napracować się trzeba aby pomysł pozbawienia kogoś tytułu wogóle zaczął się pojawiać w głowach ludzi. I to napracować bardzo. O Szymonie się nie wypowiem - zainteresowani wiedzą jakie mam zdanie, natomiast Ty Robercie robisz wszystko i to od dawna aby tytuł stracić.
Czepiasz się bardzo tej naszej aktywności. Ty jesteś aktywny - prawda. Za to wielki szacunek. Ale Twoja aktywność pwoduje że od dawna w KS jest jeden temat: Robert Czekański. Z kim się pożarł, komu nawrzucał, komu puściły nerwy z jego powodu, co nowego wymyślił/napisał/powiedział. Ja może szlachcicem nie jestem dobrym - nie wiem, ale wiem że Ty jesteś już od dawna pośmiewiskiem w rozmowach prywatnych wielkiej ilości Sarmatów. A jak Ty to i Twój tytuł.

2008-07-01 10:04 - autor: Krzysztof hr. Konias
Robercie - czy Ty sam wierzysz w to co wypisujesz?

2008-07-01 10:28 - autor: Michał Maria Groń-Kapiszon
Bebe Robert, shame on you!

2008-07-01 11:00 - autor: Karolina bnt. de Luna y Euskadi
Prima Aprilis już dawno było.

2008-07-01 11:45 - autor: Patryk Szac
Żarty żartami, ale ktoś tu naprawdę przekroczył granicę dobrego smaku.

2008-07-01 12:31 - autor: Patryk Szac
http://prawo.sarmacja.org/akt,2791.html

I wszystko stało się jasne.

2008-07-01 12:41 - autor: Waldemaria Depa-Zboynitzki de Pierdzimączka
Ciekawe. Ale nie bardzo.

2008-07-01 15:56 - autor: Numamaru Haruhiko
No cóż...
...autor tego artykułu widocznie pisze sam o sobie :/

2008-07-01 18:45 - autor: Kryspin hr. Bober
Szczerze mówiąc, może i rzadko zgadzam się z RCA, ale tym razem ma on stuprocentową rację. Dzisiejsza decyzja opublikowana w Dzienniku Praw jest po prostu, moim zdaniem, śmieszna i żałosna. Przestaję się dziwić co niektórym Sarmatom.

2008-07-01 20:22 - autor: Paweł bar. Szermiński
RCA bardzo wyraźnie pokazał nam 3X jak stracić tytuł szlachcica/arystokraty, więc jego poradnik można sobie wsadzić głęboko, podobnie jak nie należy go słuchać, popierać, czy naśladować. Jest sztandarowym przykładem jak Polak głupi przed, jak i po szkodzie :)

2008-07-01 22:38 - autor: Timios hr. Kiechajas
Artykuł wielce ironiczny. Ale sam bym się wkurzył. Rzadko to mówię, ale RCA ma rację. :]

2008-07-02 00:35 - autor: Krzysztof hr. Konias
Timusiu - być może powody zawieszenia tytułów należało przedstawić bardziej kompleksowo niż zrobił to Książę, bo te linki co znajdują się w postanowieniu o zawieszeniu tytułów w DP prowadzą do wypowiedzi, które same w sobie nie wydają się być karygodne.

Ale żeby po takim steku manipulacji mówić, że "RCA ma rację" to trzeba mieć klapki na oczach.

2008-07-02 00:53 - autor: Timios hr. Kiechajas
Powiedziałbym coś, ale zapewne straciłbym tytuł :P I to nie na 3 miesiące.

2008-07-02 13:04 - autor: książę Michał v-hr. O'Rhada
Ależ on ma stuprocentową rację. W przypadku "Baltona Kontener Diuk Import-Export S.A. z siedzibą w Cyberii" na przykład :-]

I w moim - ja jestem tak chroniony, że mimo wielokrotnych obelg, łamania konstytucji itd jestem nietykalny - do tego stopnia, że na własną prośbę nie mogę usunąć swojego ID w KS ;-)

2008-07-02 13:04 - autor: książę Michał v-hr. O'Rhada
Ba - nawet obywatelstwa za niegłosowanie mi nie zabrano.

2008-07-02 13:43 - autor: Marcel bnt Hans
Również zgadzam się z RCA

2008-07-02 15:01 - autor: Krzysztof hr. Konias
Szanowny książę Michał (...) O'Rhada również wpisuje się w manipulację, jaką nam serwuje RCA. Może jednak warto powiedzieć wprost, że decyzja Księcia nie była bezkontekstowa i miał na nią wpływ całokształt twórczości Roberta. A chyba nikt, kto ma obecnie tytuł nie może się takim całkokształtem pochwalić, nawet gdyby odliczyć te występki, za które RCA przeprosił.

Ponieważ nadal nie jestem pewien, czy do moich przedmówców dociera pełny wydźwięk artykułu, pozwolę sobie wyeksponować jeden cytat: "Aha. I niech nigdy w życiu nie przyjdzie Wam do głowy powiedzieć, że Książę jest człowiekiem i może się pomylić. Nie jest i nie może."
To jest klasyczny przykład manipulacji RCA; Książę zrobił coś nie po jego myśli i pewnie nie dał mu się przekonać do zmiany zdania, wobec tego następuje implikacja, że Książę nikogo nie słucha, co prowadzi do wniosku że jest nieomylny. W podobny sposób Robert obrażał już wiele osób i zawsze znalazło się kilku chętnych, którzy się pod jego wypowiedzią podpisywali. Tym razem proponuję jednak głęboko się zastanowić.

2008-07-02 15:37 - autor: Timios hr. Kiechajas
Zieeew. A Wandystan chciał podbić Sarmację.

Dodaj swój komentarz:


Chcę wiedzieć o nowych komentarzach

Opcje archiwum

Użyteczne odsyłacze i wyszukiwarki