6020. dzień niepodległości Księstwa Sarmacji
17. dzień panowania Piotra III Łukasza
Park Stołeczny, Piotr III Łukasz, 19.10.2018 r. o 19:40:32, tantiemy: 5 412.00 lt
Założenia elekcyjne [Elekcja 10.18] Ł. N.
Syei0sJ8.jpg

Obywatelki,
Obywatele,
Mieszkanki i Mieszkańcy
Księstwa Sarmacji

Obiecałem, że przedstawię swój program, jeżeli pozwolicie mi na start w elekcji. Niniejszym chcę to uczynić.

Zacznę od postaw.

Uważam, że obecnie Książę ma zbyt małe uprawnienia, jego rola sprowadza się do monarchii tytularno-reprezentacyjnej. Czego w swej istocie nie uważam za złe, jednakowoż uważam, że książę powinien mieć możliwość interwencji w przypadkach tego wymagających. I to dosyć szeroko pojętej interwencji.

m4bg04q3.jpg Jednocześnie, nie chciałbym się specjalnie wtrącać w proces rządzenia Księstwem przez Rząd. Na tym polega nasza zabawa, symulujemy państwo - a państwo winno rządzić się swoimi prawami. Książę winien być funkcją tytularną oraz mieć władzę nad serwerami, aby demokracja nie zniszczyła tego, co budowaliśmy i budujemy już od przeszło szesnastu lat.

Nie chcę epatować nikogo tym, że byłem współzałożycielem Księstwa. Nie uważam tego za jakąś specjalną zasługę. Po prostu byłem w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Mógł to być ktokolwiek. Jednakże mając możliwość śledzenia dziejów Księstwa od samego początku, mam swoje spostrzeżenia, które niektórzy nazwą truizmami, ale nie zawsze truizmy sobie uświadamiamy.

Co buduje aktywność? Bo nie ukrywam, że to największy problem, jaki mamy.

Nowość.
Nowości zawsze budują aktywność, bo z racji tego, że są nowe - nie są znane. Truizm. Księstwo istnieje już prawie szesnaście i pół roku. Nowością byliśmy dawno temu, tą drogą nie pójdziemy. W każdym razie - nie dosłownie. Na pewno nowością jest zawsze nowy książę, kogokolwiek nie wybierzemy. Czy to starczy na długo? Dotychczas raczej nie starczało.

Grywalność.
No właśnie, to kolejny truizm, ale pozwolę go sobie nieco bardziej sprecyzować. Nie nazywam grywalnością klikalności. Nie chcę, aby Księstwo stało się gierką do klikania, bo to nie ma najmniejszego sensu. Uznałbym to, za rozmienianie się na drobne. Klikalnych gier istnieje multum i wcale niekoniecznie byśmy się musieli w to wstrzelić.
Więc co jest grywalnością?
Problemem jest to, że dla każdego ta definicja się różni.
Czy możemy być bardziej grywalni?
Moim zdaniem tak.

MO9s9pW2.jpgUważam, że Księstwo Sarmacji miało dwa okresy prawdziwego prosperity. Kiedy się narodziło, a Księciem był Jego Książęca Wysokość Piotr Mikołaj i wtedy, gdy Księciem został Jego Książęca Wysokość Piotr II Grzegorz. Obaj to świetni ludzie (choć z polityką można się czasami zgadzać a czasami nie), za których rządów Sarmację pamiętam największą. Przy czym nie chcę tutaj wysuwać najmniejszych przytyków do reszty Ich Wysokości. Po prostu bywają czasy lepsze i czasy gorsze, nie zawsze mamy na to wpływ.

Chciałbym zająć podobną pozycję do Piotra II Grzegorza. Chciałbym panować spokojnie, nie faworyzując politycznie nikogo, klepiąc sobie kod, który sprawi, że nasza zabawa stanie się znacznie bardziej klikalna. I zanim zostanę za to zlinczowany. Klikalność jest podobna trochę do disco-polo. Owszem, nie są to wysokie loty, ale przyciągają ludzi. Liczę na to, że fajną grą gospodarczą, którą będzie można prowadzić w Księstwie - ściągniemy wielu ludzi i część z nich wciągnie się w tę grę tak, aby chcieć ją poznać głębiej, stanie się aktywnym Obywatelem, zacznie z nami grać na niwie państwa wirtualnego.

4p212G9b.jpgProszę pamiętać, że Księstwo Sarmacji powstało jako odmiana Wolnego Klubu RP z gospodarką... Bo tam gospodarki nikt nie chciał. Rezultat (jasne, to nie działa wprost) jest, jaki jest. WKRP nie ma od lat (byłem osobiście przy naciskaniu guzika wyłączającego) a nasze Księstwo, raz lepiej, raz gorzej, ale jest największą mikronacją w Polsce.

Tak więc dla mnie priorytetem będzie gra gospodarcza. Liczę na to, że uda się w ten sposób pobudzić aktywność. Sprowokować do napisania posta. Ziarnko, do ziarnka. Im więcej będzie ludzi, tym więcej będzie okazji do kłótni.

Nie powinniśmy się kłócić? Książę rzeczyiście, nie powinien. Ale politycy wręcz muszą! Wtedy jest ciekawie, wtedy coś się dzieje.

Ostatnie zdania podsumowania. Jeżeli zechcecie powierzyć mi misję prowadzenia Księstwa, napiszę system gospodarczy, zintegruję go ze stroną główną (która, na litość, będzie w końcu responsywna) ale - i to też jest ważne - nie będę osobiście brał udziału w zabawie w gospodarkę. Byłoby to niewskazane z dwóch względów. Na pewno odezwałyby się osoby, które uważają, że nie umiem się w to bawić a poza tym - miałbym znaczną przewagę, znając system od środka.

Zachęcam do zadawania pytań
Dotacje
Nikt jeszcze nie zasponsorował tego artykułu.
Serduszka
Nie jesteś zalogowany i nie dodasz serduszka
Komentarze
Ten komentarz czeka na serca.
Prokrust Zombiakov, 19.10.2018 r. o 20:05:17
Czyli w skrócie - władcy posiadający określone zdolności "techniczne" lepiej państwu służyli niż ci... pozostali. Władca musi być w stanie indywidualnie wzmocnić infrastrukturę informatyczną Księstwa bo inaczej jest KOTastrofa.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Piotr Paweł I, 19.10.2018 r. o 20:05:38
Krótko powiem: popieram.
Ten komentarz czeka na serca.
Piotr III Łukasz, 19.10.2018 r. o 20:16:26
@Zombiakov najwyraźniej jest to specyfiką państwa wirtualnego, działającego w takim a nie innym środowisku. Coś jak boskie moce w realu, gdyby ktoś takie miał. Nie byłoby fajnie? Poza tym, zaznaczyłem, że to moja subiektywna opinia o atrakcyjności Księstwa, niekoniecznie o umiejętnościach ówczesnych Książąt. Widziałem kod Jego Wysokości Piotra Mikołaja.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Sorcha Raven, 19.10.2018 r. o 20:30:34
Jak Szanowny zapatruje się na zielarstwo i czy w nowym systemie ma szansę znaleźć się ziołolecznictwo?
Lubią ten komentarz: Sorcha Raven.
Piotr III Łukasz, 19.10.2018 r. o 20:37:19
Nie jestem typem człowieka, który obieca wszystko, byle tylko uzyskać wynik, więc odpowiem szczerze. Zielarstwo, jako takie, bardzo popieram.
Co do systemu - w pierwszej kolejności na pewno będę chciał zaimplementować gospodarkę, życie, jako takie, raczej w drugiej kolejności. Na pewno moja wizja obejmuje taką możliwość, jeżeli będzie zainteresowanie z narracją - oczywiście, nie widzę przeszkód. Natomiast nie mogę obiecać, że będzie to najwyższy priorytet.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Piotr III Łukasz, Zbyszko Gustolúpulo.
Krzysztof Czuguł-Chan, 20.10.2018 r. o 00:39:08
Czyli rozumiem, że NIA będzie zwolnione z posługi i będzie mogło rozpocząć emeryturę?
odpowiedz
Adrien Eryk Esjar Józef Alatriste, 20.10.2018 r. o 01:08:03
Klikalność bardzo ok! :)
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Piotr III Łukasz, 20.10.2018 r. o 01:24:22
@piwniczak Nie ma tak dobrze! NIA na pewno będzie potrzebne. Raz, że samo powstanie systemu będzie wymagało rozsądnego czasu a dwa - jest wiele wspaniałych rzeczy w KS, które trzeba będzie pospinać. Powiem wręcz, że przed NIA widzę kolejne wyzwania :)
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Piotr III Łukasz.
Guedes de Lima, 20.10.2018 r. o 10:28:32
Życzę powodzenia i trzymam kciuki. Przede wszystkim ze względu na bliskość poglądów na temat przeszłości i przyszłości Księstwa.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Piotr III Łukasz.
Marceli de Bordeaux-Ossoliński, 20.10.2018 r. o 12:38:17
Również trzymam kciuki! :)
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
David de Hoenhaim, 20.10.2018 r. o 18:53:01
Łukasz Nowicki, ojciec współzałozyciel, banita wywalony za złodziejstwo w systemie jak były kopalnie... taki chce być Księciem :D ?
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Guedes de Lima, Piotr III Łukasz.
Piotr III Łukasz, 20.10.2018 r. o 20:07:51
@Hoenhaim O RODO Pan słyszał?
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Remigiusz Lwowski von Hochenhaüser, 21.10.2018 r. o 16:25:26
@Hoenhaim Poprzedni książę-banita przetarł szlaki.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Defloriusz Dyman Wander, 22.10.2018 r. o 14:42:35
@LukaszN Czy znane sa juz zalozenia tego systemu - gry gospodarczej (a moze wrecz bardziej szczegolowy plan?) Dowiemy sie w kampanii czegos wiecej? Bardzo mnie to interesuje, bo pojscie w jakis rodzaj grywalizacji wydaje mi sie jedynym ratunkiem
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Defloriusz Dyman Wander.
Piotr III Łukasz, 22.10.2018 r. o 16:32:25
@defloriusz na chwilę obecną wyobrażam to sobie jako: mapa, zasoby, życie (zdrowie), tutaj można ewentualnie zaimplementować zielarstwo. Wszystko sparametryzowane, nic nie ustawione na sztywno tak, aby można było dokładnie dograć parametry - aby nie było za łatwo ale też i nie za trudno. No i tak, aby nie było to obowiązkowe. To są takie założenia najbardziej podstawowe.
Wchodząc bardziej w szczegóły - chciałbym zaimplementować zużywanie się, zarówno narzędzi jak i surowców, dodać handel, budowy, środki transportu.
Byłaby infrastruktura i zasoby "państwowe" (drogi, mosty, ujęcia, bogactwa naturalne). Ciągle widzę to co zrobił JKW Piotr II Grzegorze i chciałbym iść w tym kierunku.
Szczegółowe przygotowanie algorytmu (bez tuningowania parametrów) to mniej więcej dwa tygodnie - stąd na razie wolę trzymać to w głowie.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
David de Hoenhaim, 22.10.2018 r. o 19:22:32
@LukaszN Nigdy nie sądziłem, że to pańskie realne dane osobowe.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Piotr III Łukasz, 22.10.2018 r. o 20:22:28
@Hoenhaim a tu taka niespodzianka, no kto by się spodziewał. No rzeczywiście, taki nick wymyślny, to bardziej prawdopodobne.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
David de Hoenhaim, 23.10.2018 r. o 19:45:15
@LukaszN A jakże, po banitach wszystko jest możliwe, nieprawdaż :) ? Swój zawsze trafi na swego :D
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Piotr III Łukasz, 23.10.2018 r. o 23:27:46
@Hoenhaim choć to i tak nic w porównaniu z ignorantami, rzeczywiście.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Michał Pséftis, 24.10.2018 r. o 18:35:19
Coraz bliżej elekcji. Pozostaje pożyczyć powodzenia.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Piotr III Łukasz, 24.10.2018 r. o 20:38:18
@Andro Dziękuję bardzo, liczę na każdy głos, służę odpowiedziami na wątpliwości :)
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Piotr III Łukasz.
Gotfryd Slavik de Ruth, 03.11.2018 r. o 22:10:12
Widać jak trafiły w umysły Obywateli, wasze założenia i przyniosły wam sukces...Brawo :)
Dodaj komentarz

Nie jesteś zalogowany