6023. dzień niepodległości Księstwa Sarmacji
20. dzień panowania Piotra III Łukasza
Ostatni Bastion Teutonizmu, Wojciech Hergemon, 11.09.2018 r. o 18:59:55, tantiemy: 8 755.00 lt
O zmianach w Królestwie Teutonii
Stan Królestwa Teutonii jest opłakany. Michael von Lichtenstein zostawił kraj drewniany, a jego następcy w gorszych przypadkach nie robili nic, a w lepszych sztukowali deski i naprawiali dziury po swoich poprzednikach.

Warto chociażby wspomnieć o zniszczeniach wojennych Srebrnego Rogu będących dziełem korpusu tanków sarmackich za panowania rzeczonego Michaela. Centrum Srebrnego Rogu do dzisiaj straszy pustymi oknami i lejami po bombach.

Oczywiście jest w Królestwie reakcyjna grupa, wręcz klika, która w obawie o utratę swojej pozycji twierdzi, że jedynie drewniane reparaturki mają sens, a cegła i cement to wynalazek pogański.

Nie można jednak dać się im otumanić. Teutonia potrzebuje licznych zmian, które przygotowuje Arcyksiążę Teutończyków Wojciech Hergemon wraz ze sztabem ekspertów. Drewniane ruiny zastąpią nowoczesne budowle.

W miejsce nieużytków na wybrzeżu pojawią się mariny, strefa innowacji i apartamentowce dla Srebrnorożan. Każdy powinien zastanowić się, czy woli taką przyszłość, czy też tkwienie w marazmie z reakcyjną kliką.

Reakcjoniści zarzucają Arcyksięciu, że dobija Teutonię prowadząc jedynie bezowocne dyskusje. Jest to paskudna potwarz i ohydne oszczerstwo. Warto wspomnieć, że chociażby wczoraj Trybunał Koronny w wyniku działań Arcyksięcia uchylił szereg przepisów niezgodnych z Konstytucją Królestwa, a kultywowanych przez wszystkie poprzednie ekipy.

Rzeczone przepisy do teutońskiego porządku prawnego trafiły za sprawą świetnie zorganizowanych wrogów Narodu, którzy już w maju 2012 (cóż za ironia, że akurat w maju) podsunęli władającemu Michaelowi do podpisu akt, uniemożliwiający wyrwanie się Teutonii z marazmu.

Dopiero zdecydowanie działania Arcyksięcia Teutończyków Wojciecha Hergemona doprowadziły do ich uchylenia. Na marginesie należy już tylko wspomnieć, że eksperci nie mają wątpliwości co do tego, że regentura Arcyksięcia Teutończyków to jedne z najwybitniejszych rządów w historii Teutonii.

Teutończyku! Zastanów się, czy wolisz stać obojętnie wraz z plującą kliką reakcyjną, czy też razem z Arcyksięciem Teutończyków ratować Królestwo i Naród!
Dotacje
Ten artykuł dotowali: Ignacy Urban de Ruth.
Serduszka
Nie jesteś zalogowany i nie dodasz serduszka
Komentarze
Andrzej Fryderyk, 11.09.2018 r. o 19:10:40
Ja liczę że zmiany będą wprowadzone, przez osobę, która do tego zostanie oddelegowana głosem Zgromadzenia Elektorów. Nie zaś Regenta, który funkcję miał pełnić wyłącznie w ramach międzykrólewia.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Seweryn Siepacz-Rębajło, 11.09.2018 r. o 19:21:53
Przyznam że z z zaciekawieniem śledzę ostatnie wydarzenia z Królestwa Teutonii. Mam tylko jedno pytanie do Autora. Kto należy do sztabu ekspertów, o którym mowa w artykule?
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Wojciech Hergemon, Ignacy Urban de Ruth.
Robert Fryderyk, 11.09.2018 r. o 19:40:50
Ile linii metra planuje Arcyksiążę? Czytelnicy oczekują co najmniej czterech. ;)
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Andrzej Fryderyk.
Carmen Laurent-Asketil, 11.09.2018 r. o 19:44:25
Popieram Króla-Seniora. Wydaje sie, ze jednak Arcyksiąze zapomniał co bylo głównym jego zadaniem, a "Niezwloczne zwolanie Zgromadzenia Elektrów" zastępuje jakimiś innymi planami. Martwi mnie tez, że Ksiąze Sarmacji po widocznym powyżej komentarzu akceptuje taką sytuacje.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Ignacy Urban de Ruth.
Robert Fryderyk, 11.09.2018 r. o 19:51:20
@CarmenLaurent o litości... Książę sobie robi jaja. Bo może. Bo artykuł ma formę jaką ma. To i komentarz ma jaką ma. Bo art nawiązuje do realnych kampanii samorządowych, to i komentarz nawiązuje. Przestańcie za każdym rogiem widzieć smoki i potwory, bo to w końcu Wam zaszkodzi. Luzujcie.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Carmen Laurent-Asketil, 11.09.2018 r. o 19:55:20
@RCA
Luzowanie to bylo w pierwszych 2 tygodniach regencji, kiedy sobie moglismy heheszkowac, a po ponad miesiacu pewne rzeczy przestaja byc smieszne za to robia sie problemem. Jezeli tego tez nie zauwazasz to tym bardziej mi smutno.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Ignacy Urban de Ruth, 11.09.2018 r. o 20:01:53
O taki teutonizm wyemigrowałem z KT! <3
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Wojciech Hergemon.
Vanderlei Bouboulina-à-la-Triste, 11.09.2018 r. o 20:03:29
@Siepacz Elżbieta Jaworowicz, Piotr Ikonowicz, Ryszard Sklepowicz - to tylko niewielki wycinek jednego z wieku paneli eksperckich.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Vanderlei Bouboulina-à-la-Triste, 11.09.2018 r. o 20:03:51
*wielu
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Robert Fryderyk, 11.09.2018 r. o 20:04:01
@CarmenLaurent ale to nie mieszajcie mnie proszę w Wasze niesnaski. Nie wypowiadałem się, i nie wypowiadam się, w temacie jaki toczy się w KT. Nie brałem, i nie biorę udziału w sporze, który ma miejsce. Żadna strona mnie o to nie prosiła. I nie dam się wciągnąć komentarzem "jak widać po Księcia komentarzu..." - bo chyba źle widać, tak na moje oko.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Vanderlei Bouboulina-à-la-Triste, 11.09.2018 r. o 20:12:09
Abstrahując od warstwy prawnej, dla mnie Arcyksiążę jest jedną z niewielu osób które mogą zaproponować reformy, konkretne reformy Królestwa. Ma wiedze, doświadczenie, umiejętności tworzenia aktów prawnych.

Proszę by osobiste ambicje przyszłych kandydatów na Króla nie przysłaniały niektórym Teutonczykom wartości nadrzędnej jaka jest dobro Teutonii.

Poza tym Carmen, pamiętaj o lekcji, która sama mi kiedyś dałaś. Arcyksiążę to jeden z najstarszych przedstawicieli Rodu a Ród ma zawsze rację!
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Carmen Laurent-Asketil, 11.09.2018 r. o 20:15:49
@RCA
Juz kiedys mowilam, ze jako ksiaze sarmacji twoje wypowiedzi sa brane bardziej szczegolowo pod uwage. Jezeli napisane jest "Ile arcyksiaze linii metea planuje" to sugeruje to akceptacje dla obecnego stanu rzeczy.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Carmen Laurent-Asketil, 11.09.2018 r. o 20:19:40
@Vanderlei
Pragne przypomniec ze sa tez inni przedstawiciele rodu, ktorzy przedluzajaca sie regencje tak samo odbieraja jak ja. Zreszta co jest w rodzie zostaje w rodzie wiec prosze mnie nie przywolywac do porzadku, bo nie wszystkie aspekty sa podawane to opinii publicznej.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Wojciech Hergemon, 11.09.2018 r. o 20:24:55
@CarmenLaurent Baronesso, nie oszukujmy się. Reformy to brudna, męcząca robota, która wykończy każdego i jeśli nie ja - pewnie na koniec nikt ich nie przeprowadzi. Następca JKW Andrzeja Fryderyka dostanie państwo uprzątnięte i efektywne ustrojowo.

Nie dziwi mnie też, że Książę Sarmacji popiera moje działania. Już sam fakt, że robicie w poważnym artykule demonstracje dowodzi, że krzywda się wam nie dzieje i właśnie to za mojej regentury w końcu możecie się realizować.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Wojciech Hergemon, 11.09.2018 r. o 20:26:05
@RCA Z metrem zrobimy jak w Bułgarii. Będzie jeździć w kółko i napiszemy na planie, że to siedem linii. Tyle linii nie macie chyba nawet w Grodzisku.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Wojciech Hergemon.
Vanderlei Bouboulina-à-la-Triste, 11.09.2018 r. o 20:28:59
@CarmenLaurent no więc czemu nie załatwiasz spraw w obrębie Rodu tylko publicznie dyskredytujesz i pouczasz osobę nie tylko od Ciebie starsza (w Rodzie) i bardziej doświadczoną, ale też z większymi zasługami dla Teutonii? Kim jesteś by pouczać bohatera naszej prowincji?
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Robert Fryderyk, 11.09.2018 r. o 20:35:41
@CarmenLaurent nie, nie sugeruje. To sugeruje brak dystansu i zrozumienia żartu przez Ciebie.

@kaxiu jeśli w Srebrnym będzie więcej niż w Grodzisku przybędziemy i zaoramy. Potem dobudujemy parę u nas. A co! Gest mamy. Także no, uważajcie.

DISCLAIMER — wypowiedź skierowana do @kaxiu ma charakter HUMORYSTYCZNY i jako taka nie stanowi POPARCIA/BRAKU POPARCIA/JAKIEGOKOLWIEK ODNIESIENIA SIĘ do wydarzeń, które mają miejsce w Teutonii. Zastrzeżenie niniejsze czyni się z troski o zdrowie niektórych osób, które w gorączce wyborczej legli i mają trudność z rozróżnieniem czym niebo z gwiazdami, czy jezioro z gwiazdami odbitymi. Amen.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Carmen Laurent-Asketil, 11.09.2018 r. o 20:47:53
@kaxiu
Tutaj akurat widac brak zaufania do przyszlego nastepcy


@Vanderlei
Jezeli uwazam, ze cos nie jest dobre dla Teutonii to nie wazne kto to robi.

I konczac pewne tutaj podteksty. Nigdy nie napisalam, ze zamierzam kandydowac, wiec zarzucanie pewnych slow na chec "kandydatury" jest krzywdzace.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Vanderlei Bouboulina-à-la-Triste.
Wojciech Hergemon, 11.09.2018 r. o 20:51:07
@CarmenLaurent To nie jest brak doświadczenia. To jest kilkanaście lat doświadczenia. Przepchnięcie reformy ustrojowej jest wyjątkowo męczące i zazwyczaj ma się po tym serdecznie dość. Stąd też jestem idealną osobą do odwalenia tej roboty, postawienia sobie z tej okazji kilku monumentów i udania się na kilkumiesięczne wakacje.

Poza tym, życiowe doświadczenie uczy, że jak już ktoś zostanie Królem to mniej chętnie przejmie całą odpowiedzialność, czy też zmieni nazwę swojego urzędu.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Andrzej Fryderyk, 11.09.2018 r. o 21:05:21
Ja na przykład również nie mam zamiaru wspierać działań, które nie mają legitymacji Teutończyków. Jest poparcie dla elekcji, nie ma dla okupowania stanowiska Regenta i udawania, już prawie półtora miesiąca, że się dokona jakichkolwiek zmian.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Konrad Jakub, 11.09.2018 r. o 21:11:05
@anglov Przeżywacie, Miklós Horthy był regentem przez 24 lata i nikt nie narzekał.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Andrzej Fryderyk, 11.09.2018 r. o 21:14:25
@KonradFriedman ale my, w Teutonii jednak narzekamy.

Szczególnie, że ja naznaczyłem kaxia zarówno na Regenta, jak i osobę odpowiedzialną za przeprowadzenie Zgromadzenia Elektorów.

Odchodząc liczyłem że będę obserwować rozkwit, pod panowaniem nowego Króla, nie zaś zamieranie pod rządami Regenta. Stąd też i narzekam.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Ignacy Urban de Ruth.
Vanderlei Bouboulina-à-la-Triste, 11.09.2018 r. o 21:35:32
@CarmenLaurent Ale nie napisałaś też, że nie zamierzasz. Więc jak to z Tobą jest - będziesz startować, nie będziesz? Jesteś w stanie złożyć jasna deklarację?

Według mnie Teutończycy powinni mieć większe zaufanie do Regenta i być mu wdzięczni, że podjął ten wielki trud i chce spróbować zreformować coś, co od lat wymagało reformy i każdy o tym wiedział, a mimo to nie działo się nic, co by nas do jakiejkolwiek sanacji tego chorego i niesprawnego systemu przybliżało.

Skoro Regent znajduje w sobie siłę by nam coś zaproponować to my, jako Naród, choćby z szacunku dla wkładu osoby Regenta w nasze teutońskie dziedzictwo, powinniśmy pochylić głowy i tego wysłuchać, zamiast rzucać frazesami i stosować typową spychologię (zreformuje się później, po elekcji, kiedyś, ktoś to zrobi). Co stoi za takim podejściem oprócz osobistych ambicji? Dlaczego nie chcecie dać temu człowiekowi, głowie naszego Narodu, się wykazać?

Nie zgadzam się z tym, że Regent nie ma legitymacji. Ma. Choćby prawną - gdyż działa legalnie w granicach prawa. Został wyznaczony przez poprzedniego monarchę, nie przekracza swoich uprawnień. Zapominacie o jednym - Regent ma uprawnienia równe z królewskimi. Konstytucja Królestwa Teutonii nie nakazuje Regentowi zwoływać niezwłocznie Zgromadzenia Elektorów. To jest kwestia Jego sumienia i Jego odpowiedzialności za Naród, kiedy to zrobi. Skoro Regent uważa, że obecnie dobro Teutonii wymaga by Zgromadzenia nie zwoływać to nam nie pozostaje nic innego jak się temu podporządkować.
odpowiedz
Ten komentarz czeka na serca.
Carmen Laurent-Asketil, 11.09.2018 r. o 21:51:43
@Vanderlei
Po dowiedzeniu sie, ze planowana jest abdykacja nie zamierzalam startowac. Potem po wyrazeniu pewnego poparcia i stwierdzeniu, ze narracyjnie mam pomysl na ta funkcje i czas (tak, to tez przeanalizowalam) stwierdzilam, ze moge sie starac. Natomiast jezeli jakiekolwiek slowa uwazane są za tylko za nabijanie sobie kandydatury i tylko tyle. to jednak podziekuje. Wiec jezeli moja niechec jest odbierana jako chec zostania krolowa, to jestem wstanie zrezygnowac z kandydatury i ewentualne pomysly przekazac innej osobie.
odpowiedz
Lubią ten komentarz: Ignacy Urban de Ruth.
Wojciech Hergemon, 12.09.2018 r. o 13:37:20
Cóż, jak głośno by nie krzyczano - zamierzam realizować ogłoszone plany. Teutonia potrzebuje kogoś, kto to teraz weźmie za mordę i zreorganizuje. A obawiam się, że jestem jedyną dostępną osobą w tym zakresie.

Poza tym, lud mnie wielbi.
odpowiedz
Dodaj komentarz

Nie jesteś zalogowany